Friday, June 22, 2007

GOD TUR HJEM, KJÆRE SUNNIVA OG JEANETTE

I dag lørdag, klokken kvart på åtte om morgenen Perth-tid (kvart på to om natten natt til lørdag norsk tid) lettet flyet med Sunniva og Jeanette fra Perth, og lander i Singapore klokken syv lørdag morgen norsk tid. Derfra går turen til Frankfurt 45 minutter senere, det lander i Tyskland klokken 20.30 lørdag kveld norsk tid. Flyet til Stavanger går klokken 22.10, og de lander på Sola klokken 23.55.

Det var ikke kjekt å ta farvel med dere på flyplassen i dag morges, og det var heller ikke kjekt å komme hjem til en tom leilighet i Pearson Street, og vite at det er 5 uker til jeg ser dere igjen. Men denne vonde opplevelsen er egentlig en god opplevelse, for den forteller om hvor glad jeg er i dere, og hvor sterkt knyttet vi er til hverandre. Det kan man fort miste av syne av og til, i den travle hverdagen vi har hatt de siste månedene. Jeg håper og ber til Gud om at flyturen deres skal bli en god opplevelse, og gleder meg til å høre fra dere når dere er kommet til Stavanger. Det skal bli kjekt å følge med på alt dere opplever i løpet av ukene hjemme.
Den store trøsten min her jeg sitter alene i Pearson Street, er at jeg ikke blir lenge alene her. Hans Egil setter seg på flyet lørdag klokken ni om kvelden norsk tid, og jeg henter ham på flyplassen søndag klokken halv seks om kvelden norsk tid. Kjempegod tur nedover Hans Egil, jeg gleder meg veldig til å se deg, vi skal få tre sjefsuker sammen her:)
Bildet er fra en rolig dag på den franske Rivieraen, for to år og 15 kilo siden...

4 comments:

Ingunn said...

Hei Gunther!

Kan tro jeg har tenkt på deg i dag, det må være veldig rart å ha sendt avsted dine 2 nærmeste!! Håper du får et godt døgn til Hans Egil kommer og at dere får flotte uker sammen i nærmeste framtid! Gleder meg til å forhåpentligvis treffe Jeanette og Sunniva mens de er her.

Det er St.Hans her i landet i dag, og jeg er med i arrangementskomiteen for TRÅKK/KRIK. Vi bygget et kjempebål i Rosenli i går kveld, og i dag blir det å sette opp partytelt, rigge griller og gjøre klart til fest. Blir moro!! :)

Mailer mer siden, Gunther. Klem fra Ingunn

Gunther Theiss said...

Hei Ingunn:)
Takk skal du ha! Ja, det var ikke noe stas å sende Sunniva og Jeanette av gårde. Men alt går:)

TUSEN TAKK for at du har sendt Pondus-blader nedover med Hans Egil, regner med at noen striper derfra kommer til å havne på bloggen!

Håper virkelig dere får en flott St.Hans-feiring i kveld, og at været blir bedre enn det har vært de siste dagene i Stavanger, og ihvertfall bedre enn der er her akkurat nå:)

Vi snakkes, klem G.

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei veslegutten
kan godt forstå at det er trist, ensomt og kaldt hos deg i dag. men du skal se at denne tida går svint forbi, så har du dine to kjære hos deg igjen. og så blir det travle dager resten av året.
sitter pynta til tusen. skal på flor og fjære og feire sølvi sin 60 års dag. skal straks avstedl
tenker på dere alle.
mor.

mammamormorleif said...

Vi forstår godt at det må verte ensomt etter å ha sendt sine kjere så langt vekk. Men tida kjem nok til å gå fort med kompisbesøk og safaritur i nord. Vi set her og ventar på at klokka skal bli halv tolv slik at vi kan køyre til flyplassen. Mormor gledar seg enormt. Klarar nesten ikkje å sitte stille....Det var eit fint brudepar vi såg i dag. Veret her er fint og vi har grilla og kosa oss med god mat. Vi har og planta litt blomster og sett ihop ein putekasse(ikkje verst å greie det). Klemmar frå oss her.