Monday, June 25, 2007

VELKOMMEN TIL PERTH, HANS EGIL !!

Da har Hans Egil landet trygt i Perth etter 30 timer på reisefot. Klokken 1 natt til mandag hentet jeg ham på flyplassen. Eget gjestesoverom ventet ham i Pearson Street...
Det var reneste juleaften for undertegnede når Hans Egil åpnet sekken sin. Se alt det kjekke han hadde med til meg:
(En spesiell takk til Ingunn som sendte ned en deilig bunke med Pondus-blader).

Denne første dagen har blitt brukt til akklimatisering av en døgnvill nordboer, i Kings Park (bildet øverst på bloggposten) og i sentrum. I morgen tirsdag setter vi oss på flyet til Broome på nordvest-kysten...
Derfra reiser vi med buss gjennom the Kimberley, praktfulle villmarksområder i nord-Australia, på en ni dagers tur (som kommer til å bli grundig referert her på bloggen etterpå), og så ender vi opp i nordkystens "hovedstad" Darwin, 188 mil fra Broome...
Vi skal også gjøre et par dager i Darwin før vi flyr hjem til Perth lørdag 7. juli. Ny bloggpost skrives etter at vi er kommet tilbake. Da blir det også referat fra noen av Sunniva og Jeanettes opplevelser hjemme i Stavanger. Ha en fin sommer så lenge!

2 comments:

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei günther og hei hans egil!
bra at du hans egil har landa vel i perth etter ei lang reise, og gildt for deg, günther å få kameraten din på besøk med så-å-å mange kvalitetspresangar!!! skal du nå absolutt fòre günther opp som ei liten gjøkalv, hans egil? men, det dett vel av han når han får ho sunniva tilbake til perth. då får han noko å henga fingrane i igjen.
vel, eg ønske dokk ein rektig fin, spennande og eventyr-rik tur nordover. glede meg til å sjå ka dokk har opplevd.
mange hilsen mor til veslegutten.

anne lill said...

Hei Gunther!
Kan tro vi koser oss sammen med jentene dine. Sunniva er helt fantastisk!! Det er så deilig å være sammen med dem at jeg gruer meg veldig til at de reiser igjen. Men heldigvis går tiden fort.Snart kommer dere hjem hele gjengen. Det skal bli godt. Jeg savner Mjølhus Theiss familien min. Vi hadde det så kjekt før dere reiste. Silje har jo også vært hjemme med oss. Hun har sovet på sofaen i ti dager. Nå er hun allerede tilbake på jobb. Hun er travel. Vi har grillet og spist jorbær i hagen, silje har klippet hele gjengen og lekt masse med ungene. Alle må borti å ta på Sunniva hele tiden. Hun snur seg rundt nå!! Kjekt at vi kunne være med på det. Sunniva er veldig tillitsfull. Hun likte oss nesten med en gang. Jeg begynte å grine når jeg så henne. Det likte hun ikke, da begynte hun og. Da jeg tørket tårene mine smilte hun. Hun har også vært med oss på hytten. Der likte hun seg. Hun gleder seg til hun skal være med tante og onkel og søskenbarne sine når hun blir litt større. Da kan mor og far gjøre noe annet kjekt. Ellers er været her veldig dårlig. Det har regnet mye, det er kjedelig.
Ellers får du ha velkommen hjem til petrh igjen. Håper dere har hatt en fantastisk tur.Vi passer på Jeanette og Sunniva for deg så du trenger ikke bekymre deg for dem. De savner deg selvfølgelig. Kos deg. Klem Anne Lill å de.