Tuesday, February 6, 2007

SVIGERS I HAISOMMER-DRAMA

I dag var det høydramatikk for alle penga på vår stadig pågående rundtur i Perth med svigers. For av alle farlige ting i Australia, må vel haiene være det aller verste. Og som de fryktløse eventyrere vi er, oppsøkte vi selvsagt disse monstrene på deres egen hjemmebane: Perth Aquarium...
Vi kan riktignok ikke skryte på oss hvithai eller tigerhai, som er de farligste i familien, men disse Grey Nurse Shark er heller ikke til å spøke med, 3,5 meter lange, og med en tanngard verdig en hvilken som helst skrekkfilm...
Men Leif har vært ute en vinternatt før, så han holdt hodet kaldt i møte med rovfiskene (det hjalp selvsagt at vi var trygt inne i en tunnell med solid glass mellom oss og dem)...

Svigermor lot seg heller ikke skremme, men konstaterte heller at det var mye annet gildt også å se i tunnellen, blant annet rokke (eller Stingray, som det heter her, en skapning som ikke akkurat har opparbeidet seg heltestatus her i landet etter tragedien som vi alle husker fra i fjor høst)...
Sunniva tok all denne dramatikken med knusende ro, hun sov seg gjennom hele skrekkens tunnell. Det var mer liv i henne under kaffe-pausen...
Hun har vært litt urolig i magen i det siste, så hun får jevnlige doser med anti-kolikk-vidundermedisinen "Infants friend"...
Akvariet med skrekk-tunnellen ligger i Hillarys, et finfint område med masse kjekke butikker...
...deilige kafèer...
(vi må jo bare zoome inn på Sunnivas strålende humør her på kafèen)...
...og en båthavn med masse grisedyre luksus-båter til salgs. Leif holdt på å slå til på en liten sak til 350.000 dollar (ca 1.7 millioner kroner) men en annen fjonball snappet den rett for nasen på ham...
Som dere forstår, stadig flere kjekke ting å oppleve i Perth, så her er det bare å pelle seg ned til flybillett-pusher`n og ordne reise nedover på besøk. Neste episode i denne føljetongen kommer fra selveste Rottnest Island. Sjalabais så lenge!

4 comments:

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei igjen!
javel, günther, du er veldig flink å sende oss bilder med alle slag koselige ting dere gjør. men den stakkars lille sunniva må jo bli et vettskremt og stressa lite badn slik som dere oppdrar henne (nesten i haikjeften !!!).
ellers er det intet nytt fra up here i norden.
hilsener til alle fra mor

anne lill said...

Hei alle sammen!
Lenge siden jeg hadde skrevet noe nå. Jeg ser på dere hver dag og storkoser meg med alt som blir skrevet. Alle de kjekke bildene blir beundret flere ganger. Sunniva blir større og større, det er rart å se. Hun er så langt borte, likevel så nær...
Jeg er veldig glad for at mamma og leif får dele litt av oss med henne. Håper dere snakker fint om meg til henne. Ikke nevn at jeg har store bein for eksempel. Hun må bli kjent med meg først.
Her hjemme er det jobb hber dag. Etter at Emil ble frisk etter bare en dags sykdom, ble jeg syk og hadde det pyton minst hele helgen. Ellers så har det ikke skjedd så mye... Bare at jeg har kjøpt et PIANO :) Ho ho dette blir stas. Tenk nå på julekvelden. Håper noen av dere kan spille for det er dårlig med tangentkunnskap her...
Men jeg skal lære litt håper jeg. Savner dere utrolig mye, er veldig glade i dere og gleder meg til dere kommmer hjem snart. bare 10 mnd igjen nå. Det går heldigvis fort.
Kyss og klem og kos fra tante lill

hot legs..bristol{brissol} said...

heisann alle sammen,det er saa kjekt aa se alle sammen down under.tenk at vi mjolhus familien skulle faa en 1/3 tysker 2/3 nordmann australier,eller hva det nu blir...hmmmm slaa den.jeg er saa stolt!anne lill?hvis du er der,kan ikke du lage blogg ogsaa.og foresten,du maa komme til england og besoke meg,,,tenk at min mamma og leif reiste til australia,de som bare har vaert i sO"ta bror,this key board is sh**t.

Roar og Ingvild said...

Hei!
Hyggelig å lese om dåkkar. Store forandringer skjer på dåkkar alle tre.... Vi har kjøpt leilighet i Bergen! Gleder oss til besøk etter januar 2008.