Monday, February 19, 2007

TUSEN TAKK FOR DÅPSGAVEN, FARMOR OG FARFAR!

I dag var det juleaften om igjen i Pearson Street. Farmor og farfar på Tau har sendt ned en diger pakke, som var full av kjekke ting. Først og fremst var det dåpsgaver til Sunniva: En koselig teddybjørn...
...en alle tiders dingeldangel-konstruksjon med opptrekkbar klassisk musikk til å ha over sengen...pappa er ikke noen handy-man, så han plundret en del før han fikk den sammen som den skulle være...
...men da den endelig var ferdig, slo den skikkelig an...
...alle dyrene i sengen var også synlig imponert...
Og så var det hoved-dåpsgaven fra farmor og farfar da...
En barnebibel!! Det er en perfekt dåpsgave!
Her finner vi alle de viktigste fortellingene i Bibelen, fortalt på en måte som små barn kan forstå (selv om Sunniva nok er litt for liten enda...), og koselige illustrasjoner. Her er for eksempel fortellingen om Jesu dåp:
Men det var noe kjekt til pappa også i esken fra farmor og farfar på Tau: En Pondus-kalender, som har fått hedersplassen på den ene døren. Dette var veldig kjekt...
For hver måned er det en dobbelstripe av ypperste kvalitet. I februar får Jokke nok en gang besøk på platebutikken av musikknerden med ekstremt smal smak, han som spør etter Jimmy the Weed and the Misty Forfingers Rythm & Jazz Incorporateds album The Cleveland Monosessions (klikk på bildet for å se detaljer). ...
Tusen takk farmor og farfar, dette var en VELDIG kjekk pakke å få!
Det er stor stas med besteforeldre, det er ingen tvil om det!

2 comments:

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei på dere!
takk for snarlig reply for sendingen. den tok altså kun ei vega - sendte den sist mandag.
er glad for at dere likte innholdet, selv om lille sunniva ser heller skeptisk ut når hun studerer bibelen. men det blir jo en utfordring for pappa'en å få henne til å bli glad i den!
gilde bilder, günther. håper dere har kapasitet til å fortsette å fotografere og sende blogger. eg er rett og slett blitt litt avhengige av de.
har nylig hatt en fin hundetur "rundt nullene" i forholdsvis mildt vær.
ellers lite nytt fra norden.
mange k9b'er og klm'er fra farmor

anne lill said...

Hei folkens!
Jeg er så glad for at dere skriver så masse på bloggen. Det er deilig å se den deiligste tantungen i hele verden!
Selv om hun gråter litt og dere blir leie og kanskje vil gi/selge henne til noen andre av og til så er hun ei deilig jente og dere er kjempeflinke morer og farer. Det er mye som kan være plagsomt for en baby. Jeg har lest i foreldre og barn i dag. Det er et sånn blad vet dere. Her prøver jeg å finne noen gode tips til å få perfekte unger som har høy iq og en enorm sosial kompetanse, og som alltid lyer meg og respekterer mine noen ganger tullete meninger eller utsagn...lurer på i hvilket blad oppskriften står???

Emil sin start på livet var vel ikke den beste... Han hylte i ti måneder, sov sjelden mer enn to timer i strekk, dag som natt. Skulle ha mat hele tiden,noe som bare gjorde magen verre(men hva gjør man ikke for litt fred). Jeg og odden så på hverandre med monster øyne, og kranglet hver dag om hvem som hadde sovet fem min. mer eller mindre enn den andre. Og stakkars, der satt emil og ble uglesett til tider av mammaen og pappaen sin, med god grunn mener jeg, han laget dagene våre om til kun å handle om å komme seg gjennom uten å si noe til hverandre som en kan angre på siden...
Så plutselig sov han! Fest og selskap og full feiring. Vi kunne legge oss til vanlig tid, stå opp til vanlig tid, smile og le. Øynene våre var ikke gjenklistret og vi sovnet ikke stående eller sittende eller snakkende med noen i telefonen. Det går over heldigvis. Og han er grei nå. Sover rundt og er snill og høflig.
Grunnen til at amalie ikke blir nevnt er jo fordi hun var et perfekt babybarn. Det sier jeg ikke noe om nå. Men jeg kan jo nevne at hun har fått skarlagensfeber i dag da. Det er jo litt irriterende!!
Kjære Jeanette og Gunther med th! Dette klarer dere, jeg skulle gjerne vært der å tatt med meg Lille Jenta mi av og til, slik at dere kunne kose dere alene med hverandre.
Jeg er utrolig glad i dere alle tre. Kyss og klem fra tante lill.