Thursday, May 24, 2007

HANS EGIL KOMMER TIL PERTH !!

Det har lenge vært klart at familien Mjølhus Theiss skal tilbringe sommeren på forskjellige sider av kloden. Jeanette tar med seg Sunniva hjem til Stavanger 23. juni, og de blir der i 5 uker. Gunther benytter det lille gjensynet med singel-tilværelsen til en opplevelsestur til nord-Australia. Men nå har det gledelige skjedd at Gunthers gode venn og forlover Hans Egil har kjøpt flybillett til Perth! Han kommer 24. juni og blir her i 3 uker. (Bildet ovenfor er fra en bilferie i sør-Europa sommeren 2005, på et utsiktspunkt i Barcelona. Bildet nedenfor er fra Jeanettes og Gunthers bryllup sommeren 2006, utenfor Brekko kapell etter vielsen.)
De to første ukene av Hans Egils opphold her i Australia, benyttes til å bli med på Gunthers planlagte opplevelsestur. Vi tar fly fra Perth til Broome (byen som var endestasjon for Jeanette og Gunthers Karijini-tur som er omtalt tidligere på bloggen), og setter oss på en firehjulsdrevet buss, som tar oss gjennom noe av det mest praktfulle som Australia har å by på: The Kimberley. 9 dager gjennom bushen, og til slutt frem til Darwin, midt på Australias nordkyst (denne turen kommer selvsagt til å bli fyldig beskrevet på bloggen)...
Etter noen dager i Darwin flyr vi tilbake til Perth, der vi skal nyte livet den siste uka Hans Egil er her. Utrolig kult at du får dette til Hans Egil, velkommen skal du være!

6 comments:

Backloggdeveloper said...

Ja, dette blir nok århundrets tur. Minn meg på at jeg ikke skal til utlandet neste år :-)

Backloggdeveloper said...

Så forresten at du hadde trukket frem det litt skumle duebildet. Husker du vi var i Sveits. Midt på natten våkner du og snakker litt i ørske: "Hans Egil, hørre du alle duene. Eg tulle isje. Eg e våken." eg bare snur meg å sove videre. Neste morgen kommer jeg ned fra toalettet til teltet der du står. I det jeg forteller historien ser jeg bare en haug med duer bak deg. Og så dukker det opp duer på mystisk vis i noen av bildene videre på turen.

Hva blir det i Australia? Slanger, skorpioner, edderkopper, krokodiller? :-) La oss håpe det er bare noen duer der også.

Backloggdeveloper said...

Har forresten leid filmen Wolf Creek for å komme i rett feriestemning. Hvis du har tynnslitte nerver, ikke klikk på linken.

Gunther Theiss said...

Jepp Hans Egil, duene i Sveits var spooky greier...
Til dere som ikke vet hva Wolf Creek er, så er det en grøsser som prøver å svare på spørsmålet om hva som skjer med noen av de mange turistene som hvert år forsvinner i den Australske villmarken... Som Hans Egil sier, ikke noe for sarte sjeler. Handlingen er hentet fra et område ikke langt fra der vi skal på tur...

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei hans egil!
eg syns det er kjipt å skremme vedet av den stakkars morå te veslegutten. te deg günther vil eg sei at du får øva deg opp å forsvara dokk med ein sånn boomerang. rekne isje med at du får kjøba revolver down there. ja,ja. det nytte isje for ei gammale mor å komma med pegefingen.
eg får bare håpa på atte dokker har ved nok å isje utfordra krokodillene, giftslangane og kvide haiar. hold dokker te duer. men alligavel, god tur.
det er iaffal ei lokka at jeanette har bedre ved. hu komme heim te gamlelandet med gulljentå sunniva.
her på tau er de farligaste dyrå me har veps og mygg, men de har me midler mod.
ude skinne solå, og me må komma i gang med å gjør ett eller annet. han far har slutta å lega seg med det kjiba dataspelet sitt, og nå skal han i stedet bjynna å fotografera igjen. han vil og oppdatera websidå vår.
nå får eg håpa at dokker får gode tid å lese te eksamen før ferien. ønske dokker alt godt, og at hu litla knubbedubb jentå gir dokk ro. har eg forresten fortalt atte sean og robyn var her sist søndag? hu litla robyn kan sjarmera ein gråstein te tårer. er kvikk og morsom og attpå til vel oppdratt. all ros te sean og linda. hu har prøvekjørt gyngehesten te gangs, så den kan sunniva trygt ri på.
ok, nå får dokk ha det bra adle tri, far lage te frokost på "verandaen". ja, det hette isje terrassen! terra har angiveligt med jord å gjørr (husk terrier - honnar så lige å grava i jord) og balkong er sånn så de spanske signorinaene står på å kaste roser ner te mandolinspelande beilarar. -alså veranda.
nå purre han far atte frokosten er ferdige, å då er det best atte eg komme.
k9b og klm'er te dokk adle tri.
mor, sviger- og farmor.

Anonymous said...

det jeg var ute etter, takk