Monday, January 1, 2007

MEGET ALTERNATIV JULE- OG NYTTÅRSFEIRING


Det er ikke enkelt å få den gode julestemningen når man er omtrent så langt borte fra familie og venner som man kan komme, og det er 30-40 julevarmegrader i juleluften. Men vi gjorde det beste vi kunne. Uken før jul laget vi julepepperkaker.













Gunther er veldig stolt over de julekunstneriske julepepperkakene han julepyntet, som fremmet god julestemning i juleheimen.


Selve juledagen på juleaften ble tilbrakt som så mange andre dager i desember, på julestranden i deilig jule- sommervær.



På juleettermiddagen ringte vi hjem til våre kjære familier, som vi savnet veldig denne juledagen. Deretter bar det tilbake til julestranden, og en bedre julemiddag, (dog neppe så god som den vi hadde fått hjemme), på en julerestaurant ved City Beach.







Etter julemiddagen gikk vi ned på julestranden og nøt en fantastisk jule- solnedgang.




I romjulen ble det som vanlig en del bading, og da vi hadde med oss undervanns- kamera den ene dagen, traff vi på denne lille røveren.



(Disse finner en forøvrig også i Perth Aquarium, men det er en helt annen historie...)

Nyttårsfeiringen gikk VELDIG måtelig for seg, selv om den begynte spennende nok, da Gunther ble stoppet av Onkel Blå for å ha glemt å sette på lysene på bilen. Men en plettfri alkotest kombinert med uimoståelig skandinavisk sjarm, fikk oss av kroken uten bot og bedring. Ellers gjorde vi ikke mer ut av kvelden enn å se på nyttårsrakettoppskytning på stranda. Vi gikk inn i det nye året 8 timer tidligere enn dere sinker der hjemme. Ha et gildt nytt år!

7 comments:

Linda said...

Godt nyttår! =) Det må ver rart å feira jul i et så varmt land. Dokk e flinke te å jørr d besta ut av det =) Kosa dokk i den fusta ugå i 2007.

KUDi said...

Hei og godt nyttår!
kjekt å hørra fra dokke der nere :)

Me hadde ikkje akkurat snø og julestemning her hjemma heller.. så eg tror kanskje eg ville foretrukke sol istedenfor halvkaldt høst ver :P

Anonymous said...

God nyttår.
Eni me kudi, kjekkare me sol enne sån jalla vinter. :) ser i allefall ud t at dokke har d bra.
Kos dokke masse resten av tiå dokke e der.
Konge pepperkake Gunther ;)
Klem Louise

Unknown said...

Hei på dokke å godt nyår ^^
Kjekt å lesa om alt dokke finne på neri australia, savne deg masse Gunther..

Knib frå Sara

Gunn said...

godt nyttår ja:)

Gjildt å høyra at dykk har det godt der nede.

Helsing Gunn

AK said...

Heisann Gunther! Konge aa horra om at der e unge paa vei, og at du trives saa bra i landet der nede. Eg befinne meg jo for tiden i Ecuador der eg har vaert i over 2 mnd naa. Komme heim te Norge 18. mars. Saa eg fekk smaka paa jul og nyttaar hjemmefra eg aag i aar. Kos daakke videre, og gaa gjerne inn paa bloggen min for aa folga med litt paa det som skjer nede hos meg aag =) www.anntok.blogspot.com

Stooor klem fra Ann Kristin

Rune said...

godt nytt år!

finfin blogg! linker deg eg. hils kona

r