Sunday, January 7, 2007

TERMIN I HEIMEN !!

I dag er det ifølge skjemaet meningen at Sunniva skal melde sin ankomst. Men det ser ut som hun har arvet mammas og pappas egenrådige stahet, og gjør som hun selv vil. Med andre ord: hun drøyer. Vi var hos jordmor i dag, alt ser bra ut, og ting er på gang. Bishops score 5, for de av våre lesere som vet hva det betyr. Hvis ikke ting skjer innen 18. januar blir Jeanette innlagt, og butikken åpnet. Så her er det bare å følge med...

Jordmoren anbefalte en te som visstnok skal sette fart på sakene. Og siden Jeanette er rimelig lei nå, blir det hardcore te-drikking i dagene som kommer. Raspberry Leaf Tea. Hvis noen der ute har andre gode kjerringråd om hvordan vi skal sette fart på vår lille arving, så legg inn en kommentar på bloggen, eller send en mail til oss:)

4 comments:

Linda said...

Fytti så spennane! Nå e d jammen meg ikkje lenge igjen. Du e flinke så skrive så ofta Gunther, kjekt å lesa koss d går. Har nok ingen gode kjerringråd :p

Ingunn said...

Jordmora iler til og sier: Der finns ingen gode råd! Sunniva kommer når hun selv vil!! Uansett hva dere gjør... Benytt ventetiden til å sove, spise, kose dere og nyte friheten så lenge den varer. Om max 10 dager er hun uansett ute, og da blir det lenge til neste anledning til å gå på kino. :) Følger spent med dere, og er imponert over den flotte bloggen deres! Gode lykkeønskninger fra Ingunn

Anonymous said...

Hei Gunther, så spennende å følge dere gjennom bloggen! Er veldig spent på deres vegne, gikk gjennom det samme for noen måneder siden, men vi var "heldige": Jesper kom en uke før termin- 18. august... Men kjerringråd kjenner jeg godt til (spørsmålet er bare om de funker da)..
Jeg drakk vann med kanel, det skal visstnok hjelpe men anbefales IKKE for det smakte pyton!
Fysisk aktivitet sverger mange til... Andre til sengevals...
Jeg malte trappa vår mellom 1. og 2. etasje en kveld- sto og strakk meg slik man gjør når man f.eks vasker vinduer... neste morgen gikk vannet..

Uansett, mitt beste råd: ikke stress, bruk disse siste dagene til å slappe av, dere får aldri disse dagene tilbake, og de ekstra kreftene trengs virkelig under fødselen og barseltiden!

Gleder meg til å følge dere videre. Lykke til med fødsel: en grusom og fantastisk flott opplevelse syntes nå jeg da :)

klemmer fra marit klemp
www.jespersmamma.piczo.com

siri said...

å FYTTI, SEi den edderkoppen fra sist post e lagt av gummi?:|

Hei Gunther!
Enormt kjekt å følla me på livet i Perth, på svangerskap og d heila:)
Dåkke må ha masse lykke te me klekking og d som hørre te i forhåpentligvis dagene som komme.

Hils Jeanette(som eg har hilst på ein gang, og som ikje huske meg, hehe)! Gud velsigne alle 3:)
Siri