Thursday, January 18, 2007

"SOM I ET LEKENDE SOLGLIMT..."


Etter en uke som pappa, skjønner jeg litt mer av hva han mente, den kloke Magnus Malm, som i sin bok Under Mandeltreet, skrev det på denne måten:

Barnet åpenbarer Gud:
krever alt
gir alt

uten makt
tvinger det mitt steinhjerte opp
til overflaten og etterlater meg om kvelden
jamrende
"meg fattige, syndige forelder..."

og når morgenen kommer
- et smil
som i et lekende solglimt
speiler Guds grenseløse nåde:
alt tilgitt
alt glemt
"elsker du meg i dag?"

(Pondus har en stripe som passer til enhver anledning, her ved Pondus sin lille datter Sneipen. Klikk på bildet for å forstørre.)

2 comments:

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

Hei dere!
Fint koss dere "holder koken", også under press ;-). Alldeles fornøyelig og tankevekkende lesning!
Etter mitt inntrykk har dere kjempe forutsetninger til å takle livets høyder og bølgedaler.
Og hipp hurra for Sunniva!
Hilsen
Far/svigerfar/farfar (som er gressenkemann i kveld).

Foreldre/svigerforeldre på Tau said...

hei, dere i perth!
günther, du é go'e å blogga, og eg forstår du har fått deg ei go'e kåna som holde deg i humør med allslags lekre kager.
nå e´eg nettopp heimkomen og vil nyda någen minutter her med far og honnane.
k9b og klm fra mor/svigermor/ og farmor